Teavituskampaania “Märka tingimusi, väldi lõksu”

Teavituskampaania "Märka tingimusi, väldi lõksu" peamine eesmärk on juhtida tähelepanu tarbija kohustustele ning vastutusele lepingute sõlmimisel. Kampaania eestvedajaks on Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA).

gal aastal pöördub tarbijavaidluste komisjoni poole tuhandeid tarbijaid. Valdkonniti on pöördumised seotud peamiselt e-kaubanduse, kasutatud sõidukite ning reisiteenustega. Just nendele kolmele fookusteemale keskenduva kampaaniaga soovitakse tõsta tarbijate teadlikkust nii õigustest kui ka kohustusest erinevate lepingute sõlmimisel.

"Möödunud aastal pöördus TTJA poole abi saamiseks ligi 20 000 tarbijat, kes soovisid enda õiguste kohta küsida või kellel esines vaidlusi kauplejaga. Kahjuks näeme paljudel juhtudel, et tarbija pole ise olnud lepingu sõlmimisel piisavalt hoolikas ning seetõttu ei pruugi olla alati võimalik teda aidata ja tema nõuet rahuldada. Olgu tegemist e-poest ostmisega – ei veenduta, kuhu ja mis tingimustel saab kaupa tagastada, kasutatud sõiduki ostmisega – jäetakse auto tegeliku seisukorraga tutvumata või reisiteenustega – ei pöörata tähelepanu broneeringu tingimustele. Sellest tulenevalt peame vajalikuks juhtida inimeste tähelepanu sellele, et leping on kahepoolne ning ka tarbijal on enne selle sõlmimist kohustus tingimustega tutvuda," kommenteeris TTJA tarbijate ja ettevõtjate nõustamise osakonna juhataja Kristina Tammaru.

Kampaania peategelaseks on positiivne ja heatahtlik JAH-mees, kes satub tähelepanematult ja rutakalt lepinguid sõlmides ebameeldivatesse sekeldustesse.

"Kui probleemide tekkimisel kaupleja või teenusepakkujaga lahendust leida ei õnnestu, saab tarbija pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole. Lisaks vaidluste lahendamisele moodustab olulise osa meie tööst nõustamine, et tarbijad teaksid, mida enne lepingu sõlmimist/allkirja panemist/linnukese tegemist/"nõustun" nupu vajutamist tähele peaks panema. Oluline on, et tarbija saab aru, millist teenust või toodet ta ostab või millised kokkulepped lepingu alusel sõlmitakse," lisas Tammaru.

Kampaaniat kaasrahastab Euroopa Liit.
Materjalid leiab tarbijavaidluste komisjoni veebilehelt.

Teavituskampaania