Narva transiitteede ehitus jätkub külmade saabumiseni
AS YIT Eesti plaanib jätkata Narva TEN-T transiitteede mais alanud suuremahuliste ehitustöödega kuni külmade saabumiseni. Pool aastat kestnud tööde käigus on ehitatud üle 87 000 m² dreenkihti ja 70 000 m² killustikaluseid, paigaldatud ligi 20 000 tonni asfalti, 5500 m sadeveetorustikku ning 23000 m kaablitorusid.
Tänaseks on asfalteeritud ühe kihiga suurem osa Rahu tänavast kuni Paul Kerese tänava Kreenholmi ristmikuni. Nimetatud lõigul on asfalteerimata veel P. Kerese ja Tiimani tänavate ristmik, kus kulus palju aega soojatrassi raudbetoonkambri ümberehitamisele. 14. novembril jätkuvad asfalteerimistööd P. Kerese ja Tiimani tänavate ristmikul, Kreenholmi ristmikul ning P. Kerese ringteel.
„Sobiliku ilma korral püüame saada novembrikuu jooksul sõidutee kahe kihi asfaltkatte alla kogu objekti ulatuses Tallinna maanteest kuni P. Kerese ringteeni, välja arvatud lõigul Sisekaitseakadeemiast ringteeni ning Rahu tänava viadukti pealesõiduteel," selgitas tööplaani YIT Eesti projektijuht Andres Vinkler.
Tema sõnul kaasneb asfalteerimistöödega käesoleval kuul veel olulisi liikluskorralduse muudatusi, mis puudutab eriti P. Kerese ringteed. „Pärast 18. novembrile kavandatud Puškini tänava suundade ning Kreenholmi ristmiku avamist läheb sulgemisele ringtee Tallinna mnt. ja P. Kerese tänava suund. Esialgsete plaanide kohaselt peaks sulgemine aset leidma 21.-22. novembril ning selle etapi käigus ei ole enam võimalik sõita ringtee Tallinna mnt. poolt P. Kerese tänavale. Nimetatud liikluskorralduse muudatus mõjutab ka bussiliiklust," sõnas ta.
Novembri teises pooles on plaanis paigaldada suunaviitade ja valgusfooride portaalid, konsoolid ning foorisüsteemid. Uute fooride tööle rakendamise täpne kuupäev sõltub sideühenduste valmimisest.
„Plaanime avada detsembrikuu alguseks suurema osa ehitatavast teest liiklusele vähemalt ühel rajal mõlemas suunas. Kuna teekattemärgistust käesoleval aastal teostada pole võimalik ning lume alt see ka välja ei paistaks, siis palume liiklejatel olla tähelepanelikud ning jälgida ohtlike olukordade vältimiseks hoolega liiklusmärke," lisas YIT Eesti esindaja.
Suurem osa kivisillutise ning äärekivitaguste betoonplaatide paigaldamistöödest jääb ootama kevadet, nagu ka viimase asfaldikihi paigaldamine, haljastus, teekattemärgistus, piirded ning heakorratööd.
Uude aastasse on kavandatud ka Sisekaitseakadeemia ja ringtee vahelise teelõigu ning Rahu tänava viadukti pealesõiduteede ehitus. „On üsna tõenäoline, et tänavune aasta ei võimalda meile enam piisavalt soojakraade uuel lõigul asfaltkatte paigaldamiseks – see muudaks talvise liikluse poolelijäänud lõigul äärmiselt keeruliseks. Alustame uue lõigu ehitustöödega kevadel niipea, kui pinnas on sulanud," kinnitas Andres Vinkler.
Projekti 2014-2020.10.01.16-0036 „TEN-T transiitteede rekonstrueerimistööd Narvas" rahastatakse Ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava 2014-2020 prioriteetse suuna „Jätkusuutlik transport" Ühtekuuluvusfondi meetmest „Üleriigiliste ja rahvusvaheliste ühenduste arendamine" ja Narva linna eelarvest.
Lisainfo:
Andres Vinkler
Projektijuht, AS YIT Eesti
andres.vinkler@yit.ee