Narva Linnakantselei elanikkonna perekonnaseisu ja registreerimise büroo

Elukohatoimingud | Perekonnaseisutoimingud:
Abielu sõlmimine| • Abielu lahutamine| • Sünni registreerimine| • Surma registreerimine|
Perekonnasündmuse tõendi väljastamine| • Rahvastikuregistri väljavõte| • Andmete päring rahvastikuregistrist| • Isikukoodi moodustamine|


Elukohatoimingud

Aadress: Peetri plats 3-2, 20308 Narva
Tel 3599095, tel 3599096
E-post: rregister@narva.ee

Vastuvõtuaeg:
E 9:00-12:00, 14:00-18:00
K 9:00-12:00, 14:00-17:00
R 8:00-12:00
Küsimuste tekkimisel helistada tel 3599095 või tel 3599096, saata e-kiri rregister@narva.ee.
Alates 01.01.2023 muutub rahvastikuregistrist andmete väljastamise kord ning osadele väljavõtetele kehtestatakse riigilõiv


Elukohateadet ja ruumi omaniku õigustatud nõudmine on võimalik esitada:
- Saates digitaalselt allkirjastatud avalduse e-posti teel
- Kasutades e-rahvastikuregistri e-teenust
- Saates posti teel ja lisades teatele koopia isikut tõendava dokumendi isikuandmetega leheküljest (Elanikkonna registreerimise büroo, Peetri plats 3, Narva 20308)
Elukohatõendi avaldust on võimalik esitada:
- Saates digitaalselt allkirjastatud dokumendid e-posti teel
- Saates posti teel ja lisades teatele koopia isikut tõendava dokumendi isikuandmetega leheküljest (Elanikkonna registreerimise büroo, Peetri plats 3, Narva 20308)

Elukoha andmete rahvastikuregistrisse kandmise aluseks on elukohateated. Alates 9. detsembrist 2019. aastal saab e-elukohateadet esitada uues e-rahvastikuregistri iseteenindusportaalis.
1. Elukohateade. See esitatakse isiku poolt sooviga registreerida elukoha andmed seoses elama asumisega või elukoha muutumisega Eestis, elama asumisega välismaale või välismaalt Eestisse elama asumisega. Kui te olete kolinud, siis peate oma uue elukoha aadressi teatama 14 päeva jooksul.
Vajalikud dokumendid
elukohateadevorm (Lisa 1), /Notice of place of residence/
- isikut tõendav dokument
- koopia isikut tõendava dokumendi isikuandmetega lehest kui dokumendid saadetakse postiga
- koopia ruumi kasutamise õigust tõendavast dokumendist või elukohateatele kantud ruumi omaniku nõusolek - kui teate esitaja ei ole ruumi omanik
- kaasomanike või nende esindajate nõusolek elukoha teate esitamiseks - kaasomandis oleva ruumi andmete esitamisel
- laevapere liikmeks olemist tõendav dokument - kui elukohana esitatakse Eesti laevaregistrisse kantud laev ja kodusadam
- eluruumi täisealiste kasutajate nõusolek
Kui vanematel on lapse suhtes ühine hooldusõigus, on lapse elukoha andmete muutmiseks vajalik mõlema vanema nõusolek. Teine vanem, kes ei ole elukohateate esitaja, esitab nõusoleku lapse elukoha andmete muutmiseks isiklikult ja lihtkirjalikult või digitaalallkirjaga kinnitatult. Nõusolek võib olla elukohateatel või esitatud eraldi dokumendina.
Elukohateatega saate soovi korral esitada ka teise kasutatava elukoha aadressi- ja sideandmed (telefoninumber, elektronposti aadress).  Teise kasutatava elukoha ja sideaadressi andmetel on ainult informatiivne tähendus. Soovitame märkida elukohateatele kontakttelefoni, et saaksime operatiivselt teavitada Teid, kui elukohaandmete rahvastikuregistrisse kandmisel tekivad probleemid.

2. Teade rahvastikuregistrisse kantud elukoha aadressiandmete muutmiseks ruumi omaniku õigustatud nõudmisel
See esitatakse ruumi omaniku poolt juhul kui isiku elukohaks on märgitud omaniku ruum aga elanikul pole õigust seda elamuseaduse järgi kasutada või elaniku ruumi kasutusõigus on lõppenud ja isik ei kasuta omaniku ruumi elukohana.

► Avaldus elukohatõendi/ Rahvastikuregistri väljavõtte väljastamiseks / → Kohe täidetav

Vaata veel:
→ Elukohatoimingud;
→ Linnakantselei tasuliste teenuste hinnakiri.



Perekonnaseisutoimingud:
Abielu sõlmimine| • Abielu lahutamine| • Sünni registreerimine| • Surma registreerimine| • Perekonnasündmuse tõendi väljastamine| • Rahvastikuregistri väljavõte| • Andmete päring rahvastikuregistrist| • Isikukoodi moodustamine|

Aadress: Joala tänav 12, 20103 Narva linn
Tel 3321273, tel 3321276, tel 3570002
E-post: karin.martsepp@narva.eemerlin.martsepp@narva.ee, anu.tikerpe@narva.ee
Vastuvõtuajad: E 10:00-14:00, K  10:00-13:00, N 12:00-16:00.

♦ Abielu sõlmimine

Alates 01.01.2024 toimub abielu registreerimine eesti keeles. Tõlketeenuse peavad abiellujad ise tellima ning teavitama sellest perekonnaseisuametnikku.

Avalduse esitamine
Abielu registreerimiseks on võimalik esitada avaldus perekonnaseisuasutusse isiklikult kohale tulles või digitaalselt e-teenuse www.rahvastikuregister.ee kaudu.
NB! E-teenuse kaudu saavad avaldust esitada ainult need isikud, kelle perekonnaseisuandmed on kantud rahvastikuregistrisse ning elukoht on registreeritud Eestis vähemalt 6 kuud enne abiellumisavalduse esitamist.

Perekonnaseisuasutusse isiklikult kohale tulles peavad abiellujad kaas võtma:
• isikut tõendavad dokumendid;
• sünnidokument, kui abielluja sünd on registreeritud välisriigis;
• viimase abielu lõppemise dokument, kui abielluja on olnud varaemalt abielus ja abielu lõppemise dokument on registreeritud välisriigis;
• abieluvõimetõend või kohtu luba abiellumiseks, kui abielluja elukoht on Eestis registreeritud vähem kui 6 kuud või puudub.

Varasuhe
Avalduse esitamisel peavad abiellujad valima varasuhte: varaühisus, vara juurdekasvu tasaarvestus või varalahusus. Kui avaldusele jääb varasuhe märkimata, siis loetakse nende poolt valituks varaühisus. Varaliste õiguste kohta saab rohkem infot siit.
Pärast abielu registreerimist ei ole võimalik perekonnaseisuasutuses varasuhet muuta. Abikaasad saavad pöörduda notari poole ning sõlmida abieluvaralepingu.

Aeg ja koht
• Abielu registreerimise kuupäev ja koht lepitakse kokku avalduse esitamisel. Abielu sõlmitakse 1-6 kuu pärast avalduse esitamist.
• Abielu on võimalik sõlmida ametniku töökabinetis, Joala 12 saalis ja Narva Raekojas.
• Abielu registreerimine töökabinetis toimub kolmapäeviti ilma piduliku tseremooniata, külaliste ja fotograafita.
• Piduliku abielu tseremoonia läbiviimine Joala 12 saalis ja Narva Raekojas toimub vastavalt graafikule:
01.01.-31.12.2024 aasta piduliku abielu sõlmimise päevad
 Jaanuar
 19.01.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
 20.01.2024 Joala 12 saal
  Veebruar
  16.02.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
  17.02.2024 Joala 12 saal
   Märts
   22.03.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
   23.03.2024 Joala 12 saal
    Aprill
    12.04.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
    13.04.2024 Joala 12 saal
     Mai
     17.05.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
     18.05.2024 Joala 12 saal
      Juuni
      14.06.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
      15.06.2024 Joala 12 saal
       Juuli
       19.07.2024 Narva Raekoda (alates kell 12.00)
       20.07.2024 Joala 12 saal
        August
        09.08.2024 Narva Raekoda (alates kell 12.00)
        10.08.2024 Joala 12 saal
         September
         27.09.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
         28.09.2024 Joala 12 saal
          Oktoober
          25.10.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
          26.10.2024 Joala 12 saal
           November
           22.11.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
           23.11.2024 Joala 12 saal
            Detsember
            06.12.2024 Narva Raekoda (alates kell 16.00)
            07.12.2024 Joala 12 saal

Riigilõiv ja teenustasu
Abielu registreerimise eest tuleb tasuda riigilõivu 30 eurot. Riigilõiv peab olema tasutud enne avalduse esitamist.
Makse saaja: Rahandusministeerium
Tasuda saab järgmistes pankades:
SEB Pank EE891010220034796011 (SWIFT: EEUHEE2X)
Swedbank EE932200221023778606 (SWIFT: HABAEE2X)
Luminor Bank EE701700017001577198 (SWIFT: NDEAEE2X)
Selgitus: abielukanne, abiellujate perekonnanimed
Viitenumber 10294002000037
NB! Riigilõivu saab tasuda pangakontoris, internetipangas, postkontoris. Koha peal riigilõivu tasuda ei saa.

Vastavalt Narva Linnavalitsuse korraldusele 23.12.2019 nr 1033-k abielu piduliku tseremoonia läbiviimise eest tuleb lisaks riigilõivule tasuda teenustasu:
- Joala 12 saalis – 35 eurot
- Narva Raekoja esindussaalis – 150 eurot


♦ Abielu lahutamine

Avalduse esitamine
• Perekonnaseisuasutus saab abielu lahutada ainult vastastikul kokkuleppel. Abielu lahutatakse, kui abikaasadel on rahvastikuregistris kehtiv abieludokument ning mõlema elukoht on registreeritud Eestis.
• Abielu lahutamiseks perekonnaseisuasutuses peavad mõlemad abikaasad isiklikult kohal esitama ühise kirjaliku abielu lahutamise avalduse.
• Avalduse esitamiseks peavad abikaasad kaasa võtma isikut tõendavad dokumendid ning vajadusel abieludokument, kui rahvastikuregistris puudub.
• Kui üks abikaasadest ei saa mõjuval põhjusel ühise avalduse esitamiseks perekonnaseisuasutusse tulla, võib ta esitada Eesti notari poolt tõestatud eraldi avalduse.
• Abielu ei lahutata varem kui ühe kuu ja hiljem kui kolme kuu möödumisel avalduse esitamise päevast.
• Abielu lahutamise kuupäev lepitakse kokku avalduse esitamise päeval. Mõlemad abikaasad peavad määratud päevaks uuesti kohale tulema ning andma kirjaliku nõusoleku abielu lahutamiseks.
• Kui abikaasa ei saa mõjuval põhjusel abielu lahutamise päeval perekonnaseisuasutusse tulla, võib ta esitada eraldi Eesti notari või konsulaarametniku poolt tõestatud nõusoleku abielu lahutamiseks tema kohalolekuta.
Abielu lahutamiseks tuleb esitada:
- abielu lahutamise ühine avaldus
- abieludokument, kui rahvastikuregistris puudub
- isikut tõendav dokument

Riigilõiv
Abielu lahutamise eest tuleb tasuda 50 eurot riigilõivu. Riigilõiv peab olema tasutud enne avalduse esitamist.
Makse saaja: Rahandusministeerium
Tasuda saab järgmistes pankades:
SEB Pank EE891010220034796011 (SWIFT: EEUHEE2X)
Swedbank EE932200221023778606 (SWIFT: HABAEE2X)
Luminor Bank EE701700017001577198 (SWIFT: NDEAEE2X)
Selgitus: abielulahutuse kande tegemine
Viitenumber 10294002000037
NB! Riigilõivu saab tasuda pangakontoris, internetipangas, postkontoris. Koha peal riigilõivu tasuda ei saa.


♦ Sünni registreerimine

Avalduse esitamine
• Lapse sünni registreerimise avaldus tuleb esitada ühe kuu jooksul lapse sünnist arvates.
• Sünd registreeritakse 7 tööpäeva jooksul avalduse saamise päevast arvates.
• Sündi võib registreerida perekonnaseisuasutusse kohale tulles või e-teenuse www.rahvastikuregister.ee kaudu.
• E-teenust saavad kasutada nii abielus kui ka mitteabielus vanemad ja ka üksikvanem, kuid tingimusel, et tervishoiuteenuse osutaja on edastanud rahvastikuregistrile meditsiinilise sünnitõendi.
• Perekonnaseisuasutusse kohale tulles esitavad sünni registreerimise avalduse lapse seaduslikud vanemad või eestkostja.
• Kui lapse vanemad on omavahel abielus, võib sündi registreerima tulla neist üks, kuid vaja läheb teise vanema kirjalik nõusolek lapse nime osas.
• Kui lapse vanemad ei ole omavahel abielus, on sünni registreerimisel vajalik mõlema vanema kohalolek.
Sünni registreerimiseks koha peal tuleb esitada:
- avaldus
- meditsiiniline sünnitõend, v.a juhul kui andmed on juba kantud rahvastikuregistrisse
- vanemate isikut tõendavad dokumendid
- abieludokument, kui rahvastikuregistris puudub

Isaduse omaksvõtt
• Kui lapse vanemad ei ole omavahel abielus, tuleb esitada isaduse omaksvõtu avaldus isiklikult kohale ilmudes sünni registreerimise avaldusel märgitud kohas või notariaalselt tõestatud vormis.
• Sünni registreerimisel koos isaduse omaksvõtuga on vajalik mõlema vanema kohalolek.
• Kui isaduse omaksvõtt toimub sünni registreerimisel, siis täidetakse vastav osa sünni registreerimise avaldusel. Kui isaduse omaksvõtt toimub peale sünni registreerimist, siis täidetakse isaduse omaksvõtu avaldus pärast sünni registreerimist.

Põlvnemise välistamine
Kui lapse isa ei ole lapse emaga abielus olev mees, peavad abikaasad esitama selle kohta lapse sünni registreerimisel põlvnemise välistamise avalduse, mille peab esitama isiklikult koha peal. Sellisel juhul ei kanta lapse isa andmeteks ema abikaasa andmeid ning on võimalik teha isaduse omaksvõttu lapse tegeliku isa poolt või registreerida sündi üksikemana.


♦ Surma registreerimine

• Alates 01.07.2019 muutus Eestis surma registreerimise kord. Tervishoiuteenuse osutaja ehk arst vormistab surmateatise paberdokumendi asemel elektroonselt, edastab ise surma kohta info rahvastikuregistrisse ning surm registreeritakse seal automaatselt.
• Lahkunu lähedastel ei ole vaja enam perekonnaseisuasutuses surma registreerida. Esmase surmatõendi väljastab tervishoiuteenuse osutaja (perearst, haigla jms). Surmatõendi olemasolu on vajalik matmistoimingute korraldamiseks.
Perekonnaseisuasutuses registreeritakse surm, kui:
- inimene suri Eestis, kuid tervishoiutöötaja ei saanud edastada surma andmeid rahvastikuregistrisse ning anda surnu lähedasele paberil surmateatist (nt ajutised tehnilised tõrked)
- inimene suri välisriigis ja tema viimane elukoht oli Eestis või oli tal Eesti kodakondsus
- välisriigi kodanik suri Eestis ning ei omanud Eesti isikukoodi

Avalduse esitamine
• Surma registreerimise avaldus tuleb esitada 7 päeva jooksul inimese surmapäevast arvates või surnu leidmise päevast.
• Surm registreeritakse 3 tööpäeva jooksul avalduse esitamise päevast arvates.
Surma registreerimiseks tuleb esitada:
- surnu isikut tõendav dokument
- arstlik surmateatis
- avaldaja isikut tõendav dokument
Avaldajale väljastatakse surmatõend.


♦ Perekonnasündmuse tõendi väljastamine

• Perekonnaseisuasutuses väljastatakse korduvaid perekonnasündmuse tõendeid isikule tema enda, tema alaealise lapse, eestkostetava ja surnud abikaasa kohta. Õigustatud huvi olemasolul on võimalik väljastada perekonnasündmuse tõendeid ka teiste isikute kohta. Juhul kui pole võimalik tõendile isiklikult järele tulla, väljastatakse dokument esindajale volikirja olemasolul.
• Enda, oma alaealiste laste ja eestkostetavate kohta saab korduvat perekonnasündmuse tõendit taotleda ka e-teenuse www.rahvastikuregister.ee kaudu. Rahvastikuregistrist on võimalik taotleda sünnitõendit, surmatõendit, abielutõendit, abielulahutuse tõendit, nimemuutmise tõendit, soo muutmise tõendit ja abieluvõimetõendit.
• Korduv tõend väljastatakse eesti, inglise, saksa või prantsuse keeles. Nimemuutmise tõend väljastatakse ainult eesti keeles.

Avalduse esitamine
• Korduva tõendi saamiseks on vajalik esitada asjakohane avaldus ning isikut tõendav dokument.
• Avaldus on võimalik esitada:
- isiklikult asutusse kohale tulles
- digitaalselt allkirjastatult e-postiga
- e-rahvastikuregistris
NB! Surmatõendit ja abieluvõimetõendit e-rahvastikuregistris taotleda ei saa!

Tõend välisriik esitamiseks
• Välisriiki esitamiseks on võimalik taotleda perekonnasündmuse tõendit võõrkeeles (inglise, saksa või prantsuse keeles), CIEC tõendit või Euroopa Liidu mitmekeelset standardvormi.
CIEC tõend on perekonnaseisuaktide mitmekeelne väljavõte, mis kehtib ainult vastava konventsiooniga ühinenud riikides. Tõend sobib esitamiseks Austrias, Belgias, Bosnia- ja Hertsegoviinas, Bulgaarias, Cabo Verdes, Hollandis, Hispaanias, Horvaatias, Itaalias, Leedus, Luksemburgis, Moldovas, Põhja-Makedoonias, Montenegros, Poolas, Portugalis, Prantsusmaal, Rumeenias, Saksamaal, Serbias, Sloveenias, Šveitsis ja Türgis.
Euroopa Liidu mitmekeelne standardvorm on avaliku dokumendi tõlkimise abivahend ja kasutatakse ainult Euroopa Liidu liikmesriikide vahel.

Riigilõiv
Riigilõiv peab olema tasutud enne avalduse esitamist.
Korduv sünni-, surma-, abielu-, abielulahutuse, nimemuutmise, soo muutmise tõend ja abieluvõimetõend10 eurot
CIEC tõend10 eurot
Euroopa Liidu mitmekeelne standardvorm20 eurot
Makse saaja: Rahandusministeerium
Tasuda saab järgmistes pankades:
SEB Pank EE891010220034796011 (SWIFT: EEUHEE2X)
Swedbank EE932200221023778606 (SWIFT: HABAEE2X)
Luminor Bank EE701700017001577198 (SWIFT: NDEAEE2X)
Selgitus: Tõendi väljastamine/abieluvõimetõendi väljastamine
Viitenumber 10294002000037
NB! Riigilõivu saab tasuda pangakontoris, internetipangas, postkontoris. Koha peal riigilõivu tasuda ei saa.


♦ Rahvastikuregistri väljavõte

• Igal täisealisel isikul on õigus saada teavet enda, oma alaealiste laste, eestkostetavate ja surnud abikaasa rahvastikuregistrisse kantud andmete kohta ning saada andmetest väljavõtteid.
• Rahvastikuregistri väljavõte väljastatakse eesti ja inglise keeles.
• Alates 01.01.2023 on võimalik oma andmetega tutvuda ja tellida väljavõtet e-rahvastikuregistris.

Avalduse esitamine
Rahvastikuregistri väljavõtet saab taotleda:
- Isiklikult asutusse kohale tulles
- e-rahvastikuregistris
- digitaalselt allkirjastatult e-postiga
Väljavõte väljastatakse avaldajale isiklikult kätte või edastatakse e-posti teel.
Juhul kui pole võimalik dokumendile isiklikult järele tulla, väljastatakse dokument esindajale volikirja olemasolul.

Riigilõiv
Rahvastikuregistri väljavõtte väljastamise eest tuleb tasuda 10 eurot riigilõivu. Riigilõiv peab olema tasutud enne avalduse esitamist.
Makse saaja: Rahandusministeerium
Tasuda saab järgmistes pankades:
SEB Pank EE891010220034796011 (SWIFT: EEUHEE2X)
Swedbank EE932200221023778606 (SWIFT: HABAEE2X)
Luminor Bank EE701700017001577198 (SWIFT: NDEAEE2X)
Selgitus: Rahvastikuregistri väljavõtte väljastamine
Viitenumber 10294002000037
NB! Riigilõivu saab tasuda pangakontoris, internetipangas, postkontoris. Koha peal riigilõivu tasuda ei saa.


♦ Andmete päring rahvastikuregistrist

• Õigustatud huvi korral on füüsilistel ja juriidilistel isikutel võimalus saada põhjendatud taotluse alusel teavet teise isiku rahvastikuregistrisse kantud andmete kohta juhul, kui isik ei ole kehtestanud oma andmetele juurdepääsupiirangut.
• Vastavalt Rahvastikuregistri seaduse §-le 46 lg 2 on õigustatud huviga tegemist eelkõige juhtudel, kui andmete väljastamist taotletakse:
1) taotleja või muu isiku elu, tervise ning õiguste ja vabaduste kaitseks;
2) taotlejaga sõlmitud lepingu täitmiseks või lepingu täitmise tagamiseks;
3) teaduslikul eesmärgil, lähtudes Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EL) 2016/679 sätestatud tingimustest.
• Andmete väljastamisest keeldutakse, kui taotlus ei ole piisavalt põhjendatud või andmete väljastamisega võib kahjustada isiku eraelu puutumatust.

Taotluse esitamine
• Taotlust on võimalik esitada:
- juurdepääsutaotluste menetlemise infosüsteemis https://rr-taotlus.smit.ee/
- isiklikult asutusse kohale tulles
Taotluse menetlemise aeg on 30 päeva taotluse esitamise päevast.

Riigilõiv
• Rahvastikuregistrist andmete väljastamine on tasuline (riigilõivuseadus § 341¹). Alates 01.01.2023 tasutakse riigilõivu õigustatud huvi korral andmete väljastamise taotluse läbivaatamise eest 15 eurot ühe isiku andmete kohta. Riigilõiv peab olema tasutud enne taotluse esitamist.
• Kui taotluse esitaja on jätnud riigilõivu tasumata, võib menetleja jätta taotluse läbi vaatamata (RLS § 11 lg 2).
Makse saaja: Rahandusministeerium
Tasuda saab järgmistes pankades:
SEB Pank EE891010220034796011 (SWIFT: EEUHEE2X)
Swedbank EE932200221023778606 (SWIFT: HABAEE2X)
Luminor Bank EE701700017001577198 (SWIFT: NDEAEE2X)
Selgitus: andmete väljastamine õigustatud huvi korral
Viitenumber 2900082511
NB! Riigilõivu saab tasuda pangakontoris, internetipangas, postkontoris. Koha peal riigilõivu tasuda ei saa.


♦ Isikukoodi moodustamine

• Isikukood on inimese soo ja sünniaja alusel moodustatud arv, mis võimaldab inimese üheselt tuvastada.
• Isikukood antakse:
- välisriigi kodanikele, kes vajavad isikukoodi oma andmete kandmiseks Eesti riigi andmekogusse;
- välisriigis sündinud lapsele sünnidokumendi alusel, kui üks vanematest on Eesti kodanik
- välisriigis sündinud alla 1-aastasele lapsele sünnidokumendi alusel, kui üks vanematest on Eesti elamisloa või elamisõigusega;
- välisriigi kodanikele, kes registreerivad Eestis perekonnasündmust.
• Isikukood ei anna õigust Eestis viibida, elada või töötada.

Taotluse esitamine
• Taotlus tuleb esitada isiklikult asutusse kohale tulles.
• Isikukoodi andmiseks tuleb kaasa võtta:
- isikut tõendav dokument
- taotlus
- alaealise sünnidokument