Narva transiitteede ehitustööd jõuavad lõpusirgele
Narva TEN-T ehitustööd on lõpusirgel ja ehitustöid teostava YIT Eesti esindaja kinnitusel on soodsate ilmastikutingimuste korral septembri lõpuks kõik tööd lõpetatud.
„Saime veel tööde lõpuetapis ebameeldiva üllatuse osaliseks – pidime ümber projekteerima ja ümber ehitama P. Kerese ringtee juures olevad vanad soojakambrid, mis olid ootamatult halvas seisus. Tänaseks on aga soojakambrid ümber ehitatud ning 6.-8. septembriks on planeeritud objekti lõplik asfalteerimine, pärast mida paigaldatakse viimased liikluskorraldusvahendid," sõnas YIT Eesti projektijuht Andres Vinkler.
Tema sõnul on lähinädalatel oodata siiski veel liikluskorralduse muudatusi P. Kerese ringteel. Ringteele asfaldi sisse paigaldatakse sõiduradade eraldamiseks graniidist eralduskivid.
„Kuna P. Kerese ringtee on transiittee, kus liiklus peab kulgema võimalikult sujuvalt, on ringtee lahendatud nii-öelda „Turbo ringteena". See tähendab, et pärast eralduskivide paigaldamist ei ole võimalik ringteel sõita mitu ringi ega ka sõidurada vahetada – ringilt tuleb väljuda vastavalt liikluskorraldusele sellel sõidurajal, kust ringteele siseneti," selgitas YIT esindaja.
Teine suurem muudatus on seotud ringtee Peetri platsi ja Puškini tänava ristmikuga. „Kui täna tuleb ringteelt Peetri platsile maha sõites anda teed, siis tulevikus muutub P. Kerese tänav peateeks. Puškini tänaval Bussijaama poolt tulles peab hakkama andma teed autodele, mis väljuvad ringteelt ja liiguvad P. Kerese ringtee ja Peetri platsi vahel – kutsume linlasi seal sõites hoolsalt uut liikluskorraldust jälgima!" sõnas Andres Vinkler.
Lisaks peab tema sõnul tähelepanelik olema ka Peaalajaama tänava Rahu tänava poolses otsas Ehituse ABC kaupluse ees, kus Peaalajaama tänavalt tulijad peavad andma teed Piiri ooteala parklast välja sõitjatele.
Septembrikuu jooksul rajatakse P. Kerese ringtee keskele ning Puškini 19 maja ees olevale platsile purskkaevud. 7. septembriks valmivad purskkaevude maa-alused detailid ning alustatakse nende paigaldamisega. Samuti on planeeritud betoonist puuistutusringide paigaldamine ning YIT esindaja sõnul mõjutavad mõlemad tööd ka liiklust.
YIT esindaja sõnul käivitatakse septembri teises pooles foorid ning alustatakse „Rohelise laine" häälestamist. Mitmed ristmikud on varustatud kaamera juhtimisega ning roheline tuli lülitatakse sisse, kui auto seisab stopp joone taga. „Juhul kui auto seisab liiga kaugel, siis foorisüsteem võib sellele mitte reageerida ning roheline tuli ei sütti. Palume olla tähelepanelikud ja kannatlikud," lisas Andres Vinkler.
Vinkler nentis, et ehitustööd ja ümberkorraldused tekitavad kahtlemata mõningaid ebamugavusi, kuid tööde valmimisel paraneb märkimisväärselt Narva linna läbiva transiitkoridori läbilaskevõime ning liiklus muutub nii sõidukitele kui ka jalakäijatele palju mugavamaks ja ohutumaks. „Seetõttu loodame linlaste mõistvale suhtumisele ja kannatlikkusele," sõnas YIT esindaja.
Projekti 2014-2020.10.01.16-0036 „TEN-T transiitteede rekonstrueerimistööd Narvas" rahastatakse Ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava 2014-2020 prioriteetse suuna „Jätkusuutlik transport" Ühtekuuluvusfondi meetmest „Üleriigiliste ja rahvusvaheliste ühenduste arendamine" ja Narva linna eelarvest. Rohkem infot projekti kohta leiab Narva linna kodulehelt.
Lisainfo:
Andres Vinkler
Projektijuht, AS YIT* Eesti
andres.vinkler@yit.ee
* YIT on Soome suurim ja Põhja-Euroopa üks juhtivaid arendus- ja ehitusettevõtteid. Ettevõtte eesmärk on luua jätkusuutlikku elukeskkonda: funktsionaalseid kodusid, tulevikutrende järgivaid avalikke ja ärihooneid, sujuvat liikuvust toetavat infrastruktuuri ning kliimasõbralikke taastuvenergialahendusi. YITs töötab ühtekokku üle 5000 spetsialisti üheksas riigis: Soomes, Rootsis, Norras, Eestis, Lätis, Leedus, Tšehhis, Slovakkias ja Poolas. 2022. aastal oli ettevõtte müügitulu 2,4 miljardit eurot. YIT Corporationi aktsiad on noteeritud Nasdaq Helsinki Oy börsil. www.yitgroup.com .