« Tagasi

Teated detailplaneeringutest

Narva Linnavalitsuse Arhitektuuri- ja Linnaplaneerimise Amet teatab:

1. Madise tn 26 ja Madise tn 26a maa-ala detailplaneeringu koostamise algatamisest Narva Linnavolikogu 25.09.2025 otsusega nr 54.

Vastavalt 14.07.2025 esitatud detailplaneeringu algatamise taotlusele tehakse ettepanek detailplaneeringuga liita Madise tn 26 ja Madise tn 26a krundid ning määrata ehitusõigus ühe korterelamu, ühe abihoone ja nende juurde kuuluva taristu ehitamiseks. Korterelamu soovitud kõrgus on kuni 16 m (3 korrust pluss mansardkorrus) ning maksimaalne ehitusalune pind 800 m². Sissesõitu krundile taotletakse Madise tänavalt. Samuti tuleb planeeringuga lahendada liikluskorralduse (sh juurdepääsud ja parkimine), maa-ala heakorrastuse ja haljastuse küsimused ning määrata planeeringu elluviimiseks vajalikud keskkonnatingimused.

Planeeringuala suurus on ca 0,3 ha ja see asub Narva linnas, Joaoru linnaosas. Madise tn 26 katastriüksuse 51101:007:0022 sihtotstarve on elamumaa 100% ja pindala 1184 m² ning Madise tn 26a katastriüksuse 51101:001:0878 sihtotstarve on elamumaa 100% ja pindala 986 m².

Narva Linnavolikogu 24.01.2013 otsusega nr 3 kehtestatud Narva linna üldplaneeringus (2013-2025) on krundi maakasutuse juhtotstarve korruselamumaa (EK) ning planeeringuala kuulub kesklinna segahoonestusalasse. Seega algatatud Madise tn 26 ja Madise tn 26a maa-ala detailplaneering ei eelda muudatust kehtiva üldplaneeringu maakasutuse juhtotstarbe osas.
Ka Narva Linnavolikogu 21.03.2024 otsusega nr 15 vastuvõetud Narva linna üldplaneeringus on planeeritava ala juhtotstarbeks määratud segahoonestusega maa-ala (S) - korterelamu-, äri-, ühiskondlike hoonete ning neid teenindavate rajatiste maa-ala. Erinevad funktsioonid võivad olla ühes või erinevates hoonetes, oluline on funktsioonide omavaheline sünergia. Toetavad otstarbed on puhke- ja virgestuse ning liikluse maa-ala.

Antud juhul on algatatud detailplaneering, mille alusel kavandatav tegevus ei kuulu KeHJS § 6 lõikes 1 ja 2 ning § 6 lõike 4 alusel kehtestatud Vabariigi Valitsuse 29.08.2005 määruse nr 224 „Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu" (edaspidi määrus nr 224) nimetatud loetellu. Antud detailplaneering ei satu ka PlanS § 124 lõike 6, § 125 lõike 1 punkti 4 ja § 142 lõike 1 punktide 1 või 3 reguleerimisalasse. Algatatud detailplaneering ei sisalda kehtestatud üldplaneeringu põhilahenduste muutmise ettepanekut. Lähtuvalt eeltoodust eelhinnangut ei anta ega keskkonnamõju strateegilist hindamist ei algatata.

Detailplaneeringu koostamise käigus tuleb teostada dendroloogiline uuring.

2. Kangelaste prospekt 37 maa-ala detailplaneeringu kehtestamisest Narva Linnavolikogu 25.09.2025 otsusega nr 55.

Kehtestatud Kangelaste prospekt 37 maa-ala detailplaneeringu (halduslepingu nr 01/2023 alusel planeerija on OÜ Projekteerimiskeskus, registrikood 11003881, töö nr 212/0221) eesmärk on Kangelaste prospekt 37 krundile (katastritunnus 51104:001:0066, pindala 8 320 m², katastriüksuse sihtotstarve - elamumaa 100%) ärimaa maakasutuse sihtotstarbe ja ehitusõiguse määramine kaubandushoone ning selle juurde kuuluva taristu ehitamiseks. Krundi maksimaalne lubatud täisehitusprotsent on 30%. Kangelaste prospekt 37 krundile võib püstitada äri ja kaubandusega tegeleva hoone maksimaalse ehitisealuse pinnaga kuni 2500 m² ning brutopinnaga 3000 m². Rajatiste ehitamist ei piirata. Kavandatava hoone suurim lubatud kõrgus maapinnast on 9 meetrit, absoluutne kõrgus 23,3 meetrit maapinnast. Hoone katusetüüp ja katusekalle lahendatakse arhitektuurse ehitusprojekti koostamise käigus lähtudes konkreetsetest vajadustest.

Kangelaste prospekt 37 maa-ala detailplaneeringut menetleti Narva linna üldplaneeringu kohasena.

Detailplaneeringu realiseerumisel avaldub positiivne sotsiaal-majanduslik mõju uute investeeringute näol: uue ärihoone rajamine loob töökohti nii ehitusperioodil kui ka pärast hoone valmimist (nt kaubandus-, teenindus- ja kontoritöö). Planeering toob kaasa taristu parendamise või uute ühenduste rajamise, mis võib soodustada edasist arengut piirkonnas. Planeeringu elluviimisega kaasnevad mõjud valdavalt positiivsed, eeldusel et ehitustegevus toimub kooskõlas kehtivate õigusaktidega ja keskkonna ning kultuuripärandi kaitse on tagatud.

3. Narva Linnavolikogu 19.06.2003 otsusega nr 76/18 "Detailplaneeringu kehtestamine aadressidel Karja 5, Pikse 15, Rakvere ja Puškini nurk, Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53" kehtestatud Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneeringu osalisest kehtetuks tunnistamisest Aasa tn 4 krundi (Pos 5) osas Narva Linnavolikogu 25.09.2025 otsusega 56.

Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneeringu koostamise eesmärk oli planeeritavale maa-alale maakasutuse sihtotstarbe ja ehitusõiguse määramine, krundipiiride täpsustamine, liikluskorralduse (juurdepääsud ja parkimine), maa-ala heakorrastuse ja haljastuse lahendamine. Planeeritava maa-ala pindala on ca 0,3 ha. Planeering ei sisaldanud kehtiva Narva linna üldplaneeringu täpsustamise ettepanekut.

10.07.2025 esitas Aasa tn 4 kinnistule seatud hoonestusõiguse omanik OÜ Estmedica Tervisekeskus (äriregistri kood 10897416) taotluse Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneeringu osaliseks kehtetuks tunnistamiseks Aasa tn 4 (51102:001:0043) kinnistu osas, kuna kehtiv planeeringulahendus ei ole Aasa tn 4 kinnistu (Pos 5) suhtes sisuliselt asjakohane ning on aegunud.

Samuti esitas 08.08.2025 kirjaga nr 2-1/01 Aasa tn 4 kinnistu omanik Almeda Kinnisvara OÜ (äriregistri kood 12220066) taotluse Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneeringu osaliseks kehtetuks tunnistamiseks Aasa tn 4 kinnistu osas, viidates OÜ Estmedica Tervisekeskus 10.07.2025 kirjas nr 2-1/11 esitatud põhjendustele.

Kuigi Aasa tn 4 krunt on Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneeringu planeeritava ala piiridesse ja talle on antud ehitusõigus põhijoonisel, ei ole Aasa tn 4 krunti detailplaneeringu seletuskirjas käsitletud planeerimisobjektina. Detailplaneeringus puudub teave, mil määral Aasa tn 4 krunt on seotud detailplaneeringu eesmärkide ja terviklahendusega. Seletuskirjas ei ole ka määratletud Aasa tn 4 krundile ruumilise arengu põhimõtteid. Samuti ei kajastu Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneeringus Aasa tn 4 krundi kasutusotstarbele vastavad ruumilised vajadused (detailplaneeringujärgne Aasa tn 4 krundi maakasutuse sihtotstarve on EP ehk pereelamute maa-ala), arengueesmärgid ega ruumiline toimimine, kuigi Aasa tn 4 krundi tegelik maakasutuse sihtotstarve on 100% ärimaa, ning seal asuv polikliinikuhoone, mis on rajatud enne Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneeringu kehtestamist Narva Linnavolikogu 19.06.2003 otsusega nr 76/18. Detailplaneeringus puuduvad vastavad selgitused, alused, analüüsid ja hinnangud, mis oleksid planeeringulahenduse realiseerimise eelduseks antud kinnistu puhul.

Lisaks, arvestades detailplaneeringu vanust, on Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneering ka ajaliselt aegunud. Planeerimisseaduse (edaspidi PlanS) § 124 lg 1 on detailplaneering lähiaastate ehitustegevuse alus.

Vastavalt PlanS § 140 lg 1 punktile 2 võib detailplaneeringu kehtetuks tunnistada, kui planeeringu koostamise korraldaja või planeeritava kinnistu omanik soovib planeeringu elluviimisest loobuda. PlanS § 140 lg 2 kohaselt võib detailplaneeringu tunnistada osaliselt kehtetuks, kui on tagatud planeeringu terviklahenduse elluviimine pärast detailplaneeringu osalist kehtetuks tunnistamist.

Kuna Tallinna mnt 45, 47, 49, 51, 53 detailplaneering on suuremas osas realiseeritud, ei ole võimalik ega vajalik tunnistada detailplaneeringut kehtetuks terviklikult. Detailplaneeringu osaline kehtetuks tunnistamine ei takista planeeringu terviklahenduse elluviimist ülejäänud positsioonide osas.


Tatjana Nikolajenkova
planeeringute spetsialist
Narva Linnavalitsuse Arhitektuuri- ja Linnaplaneerimise Amet
tatjana.nikolajenkova@narva.ee